Utvecklingsläger i hallen

Svenska Bordtennisförbundet har haft ett tre dagars träningsläger i Servehallen för de bästa ungdomarna i södra Sverige i åldern 10-17 år. Utvecklingsläger är SBTF:s lägersteg direkt under sina landslagsläger för ungdomar. Detta under ledning av Joel Svensson.

Till sin hjälp hade han Michaela Karlsson (tidigare flerårig tränare i klubben). Men även vår tränare Gustav, som behövde hoppa in sista dagen för Jimmy Hansson när han fick förhinder.

28 spelare med ledare bodde på Laholms Vandrarhem och fick catering från Gröna Hästen.
Bland dessa spelare fanns även vår Karla Fragoso Bengtsson.

Alla på lägret kommer troligtvis att vara med på Riks Top 12 i Söderhamn, 16-17 december.
Karla är uttagen i Flickor-15. Och våra tjejer Tuva Edvinsson (F-15) och Olivia Lämpegård (F-13)
står som reserver.

Relaterade inlägg

Nu tar vi sommarlov!

Välkomna åter efter sommaren! Vi informerar här när ungdomsträningen startar upp igen.

‼️ Kansliet semesterstängt v. 27-30

Fredag 26 juni är sista dagen som kansliet är bemannat innan semestern.
Därefter kommer mail/telefon att besvaras först vecka 31!

Avslutning för ungdomar

Avslutning för säsongen för ungdomarna, på tisdag och onsdag denna veckan.

Framgångar i Veteran-SM!

Ett guld och tre silver blev det efter helgens spel i Halmstad.

Knapp förlust borta mot Helsingborg

I går spelade pensionärerna borta mot Helsingborg. Det blev förlust med 5-4. Lag 1Bo AnderssonKjell Hansson Lag 1Kaj KarlssonBo Erik Svensson 1-4 Lag 2Jöran BjörkJan Backlund Lag…

Resultat från USM, Rekord Open

Ungdoms-SM Det blev ingen medalj för tjejerna i helgen. Karla tog sig dock till sextondelsfinal i DJ18, där hon mötte Anna Moxian Dai (IK Sirius BTK). Hon…