Om klubben

BTK Serve bildades 1944 och blev ganska snabbt ett populärt “tillhåll” för pingissugen ungdom, och en del äldre också för den delen. Under många år kördes anrika Laholmsspelen, men allt efter som att intresset för pingis klingade av upphörde också dessa spel.

Under 1990-talet delades klubben upp i Laholms BTK och BTK Serve. Detta varade i 10-15 år, för att därefter återigen bli en klubb.

Måndagen den 21 maj 2007 gick Laholms BTK och BTK Serve samman till Laholms BTK Serve. Åter igen har bordtennis förenats i en härlig klubb i Laholm!

För den som vill läsa mer om klubbens historia finns boken, “Laholms BTK Serve – en alert och pigg 70-åring“. Den går både att köpa online eller låna på vissa bibliotek.