

Det blev guld för Kaj Karlsson i Herrdubbel-75 tillsammans med Roger Sundqvist (Luleå PF). I finalen vann man mot Spårvägens Torsten Söderberg och Björn Karlsson med 11-3, 11-3 och 11-0.
Seger i en final, där motståndaren endast har sex bollar, den är nästan historisk. Allting stämde, taktiskt, och vi kompletterade varandra och använde våra bästa styrkor. Motståndarna sade vid 8-0 i tredje set ”Hur ska vi göra för att ta några poäng?”.
Kaj Karlsson

Och i Mixed Dubbel-70 vann syskonparet Ginger och Kaj silver, efter final mot Roger Sundqvist och Birgitta Olsson.
Ginger Karlsson tog även silver i Damdubbel-70 tillsamman med Majvor Svensson (Falkenbergs BTK). Hon blev även femma i Damsingel-70.

Boje Jarl gjorde debut och succé i Veteran-SM i Herrsingel-75, där han tog sig till 16-delsfinal.
Även Ingemar Börjesson gjorde debut i mästerskapet, i samma klass. Han tog sig dock inte vidare från gruppen. Han spelade även Herrdubbel-75 med Per-Erik Jansson (Norrtulls SK).
Ulf Thorén spelade i Herrsingel-60, och slutade på en 17:e plats. Tillsammans med Peter Johansson från Halmstad, spelade han Herrdubbel-55, och slutade trea i sin pool.
Mik Pramgård spelade i Herrsingel-45 och slutade trea i sin pool, där han bl.a. mötte Div 1-spelaren Henrik Olsson från Halmstad.
Alla resultat hittar ni på https://sbtfeventsott.stupaevents.com/events/190/0/0/1/1

















Björn Nilsson (Åstorp), som tränar bl a hos oss och spelar med oss i stadskamperna för pensionärerna, tog guld i HS70. Efter att ha varit nära flera år, så fick han äntligen sin första medalj i singel. Tidigare hade han guld i dubbel tillsammans med Bo-Erik Svensson (Åstorp). I år tog de silver i HD70.
Malcolm From (Åstorp BTK), tidigare tränare och spelare i klubben, blev trea i mixed tillsammans med sin fru Rebecca (Våxtorp BOIS). Malcolm kom även tvåa i HD30, trea i HS30. Rebecca kom femma i DS30.
Fler bilder finns på SBTF:s sida https://www.flickr.com/photos/147571012@N04/albums/
Slutresultat: Pingisen står stark i södra Halland och Nordvästra Skåne!
